Har DU et godt tip, en god historie eller andet du vil dele på bloggen så modtages det gerne på team@ufling.dk eller via SMS/MMS på +45 26858101

Faste læsere af bloggen..

onsdag den 25. februar 2009

På den igen :o)

Så har jeg brugt nogle timer på båden igen... det var jeg nødt til! For med alle de fisk der hives op af vandet forskellige steder, bliver feberen ikke mindre. Øresund, Vänern og hos min ven Jaroslaw i Polen er nogle af de steder ørreder og laks ikke holder vinterferie!
Jeg er næsten færdig med at hæfte ringdækket fast til walk arounden og ned til agter. Når jeg er færdig med det, løftes hele overdelen af og bunden vendes på hovedet så køl og langsgående "strakes" svejses. Herefter rundt igen, sider på og så skulle det være "plug and play" med hele overdelen.
Har i en god ide til et navn ud over "Nix Pille" som er forslaget fra mine kolleger på grund af et lille diskret skilt jeg hænger på båden når jeg efterlader den, må i gerne byde ind.
Jeg har opdaterer slideshowet med lidt flere billeder.

mandag den 23. februar 2009

SG 17 LCA Sælges

Jeg har disse 6 stk. meget lidt brugte SG 17 LCA til salg. Samlet pris 4200 Dkr.
De er perfekte til ørredfiskeri eller lignende, rummer omkring 210m. 0,35mm
Er pt. fyldte med 0,33 Sufix Xcelon og ligger en fin lille aluminiumskuffert.
Ring på 2685 8101 eller mail hvis det har interesse.
Er der nogle der har et oliefyr liggende som kunne passe i båden er jeg interesseret.






mandag den 16. februar 2009

Mere hæftet sammen

Så blev de indvendige dele af kabinen/styrepladsen hæftet sammen med kabinens tag og sider. Ligeledes er bagskot og side opbevaringsrum/invendig del af det bagerste ringdæk hæftet til kabinen.
Delene passer fint sammen, så det er ikke meget vold til for at tvinge det sammen.
Som det kan ses er der forbredt med huller til rat, gear/gas, tænding osv. så jeg ikke behøver at skulle igang med stiksav og bormaskine for at montere båden op.
I det store firkantede hul ved styrepladsen kommer der en plade med kontakter, motorinstrumenter og autopilot. Den plade bliver sort-eloxeret sammen med vinduesrammerne. Planen er ind til videre at resten af båden skal stå i "rå" aluminium, men nu må vi se....


lørdag den 7. februar 2009

Svejse..svejse..svejse

Så gik der en lørdag med at fuldsvejse bund invendig og spanter (ikke færdig endnu). Det store tankrum under dørken er også kommet på plads.

I torsdags blev de sidste dele bukket så nu er resten af projektet svejsning.

Fik også pakken fra England idag med de 10 nye Toby Salmo 30gr. de ser fine ud :-) Lidt maling så fanger de fisk!!

mandag den 2. februar 2009

Lidt forskelligt

Brugte eftermiddagen og aftenen på at hæfte lidt flere stumper op, noget af kabinen/walk around'en og det bagerste skot/ringdæk.
Det gav en fornemmelse af, om den invendige fribordshøjde er ok.. og ja 82cm. er fint.. jeg kan vel heller ikke klage, når jeg selv har designet skidtet..
Det blev ikke til noget (bådbyggeri) i weekenden på grund af en "havareret" vaskemaskine og lidt indledende øvelser i forbindelse med bilkøb.. Prøvede bl.a. den nye Subaru Forester 2,0 diesel..den kører fint men er lidt plastik-agtig i kabinen, men nu må vi se, den kunne være rigtig fin at trække båd med!!
Fandt (google) iøvrigt den legendariske TOBY SALMO 30 gr. på nettet i fredags, produktionen er genoptaget og de kan købes i England ind til videre (10 stk. på vej til mig)



lørdag den 24. januar 2009

Spanter..

Så gik der en lørdag med at få alle spanter (tvætgående) og stringers (langsgående) hæftet sammen og derefter hæftet fast i båden. Jeg har opdateret "AluAngler" slideshowet med flere billeder. Klik på selve billederne så overføres du til Picasa hvor de kan ses i større udgave..
Igen stor tak til Niels for hjælpen!!!


tirsdag den 20. januar 2009

Alu Keld tester sit "projekt"

Fik lige en lille filmstrimmel fra "Alu Keld"
Hans båd er ca 5,6m og er blevet monteret med en 100 hk Yamaha, det ser ud som om at det er nok :O)
Klik på overskriften...

søndag den 18. januar 2009

Laserskæring

Så er de sidste plader laserskåret, næste step er at få bukket de dele der skal det, det vil jeg tro at der går en uge med (efter arbejde.. ) Mange buk.. men til gengæld spares der en masse svejsning, samtidig med, at et bukket profil er væsentligt stærkere end et svejst.. og pænere..
Herefter er det "bare" og gå igang med svejseværket..
Lige lidt billeder som giver et indtryk af hvordan laserskårne plader ser ud.