Har DU et godt tip, en god historie eller andet du vil dele på bloggen så modtages det gerne på team@ufling.dk eller via SMS/MMS på +45 26858101

Faste læsere af bloggen..

torsdag den 3. september 2009

Under overfladen

Har været ude med harpunen et par gange siden sidste ”opdatering”

Hvad ørrederne på Fyn angår kan jeg fortælle at bestanden er meget fin og at deres foretrukne opholdssteder i øjeblikket er i kanterne af strømpebånd (bare et tip hvis kysten står for tur)

Efter en tur med min UV-jagt makker Klaus i Vejle fjord i tirsdags hvor sigten ikke var den bedste skulle der lige en trøstetur til i går aftes. Havde luret at sigten var ok i bæltet så det skulle testes. Med højeste vande ca. 2400 startede jeg 2230 i håb om at strømmen ikke var for vild. Jeg blev klogere, uha det kræver gode ben!.. svømmede mod strømmen den første 1,5time. Jeg spottede ret hurtigt en fin måls-skrubbe, men tænke, at når der er en så er der også flere (måske også lidt større) men det var ikke lige tilfældet. Ellers så jeg en del små torsk, en håndfuld undermåls ørreder, en makrel (tror jeg) den kom meget hurtigt, alm. ulk, panser ulk (grim som bare…), masser af mini/micro skrubber, kongetobiser og kutlinger. Jeg fandt også ud af hvor den 100000000000 multer der er forsvundet fra Ho Bugt er blevet af (de har været efterlyst) :-) .. de er svømmet til Strib og har forvandlet sig til søstjerner, flere 100m2 muslingebanker var totalt dækket af disse muslinge-dræbere der efterlader åbne skaller og ”død” bund.

På vej tilbage med strømmen fløj jeg nærmest hen over 2. ”lovlige” skrubbe og nåede ikke at skyde, så rundt igen og prik, men én svale gør ingen sommer så videre.. kort før p-pladsen skød jeg en ny UV-jagt PR skrubbe på 39 cm. - - 4 fileter af en fisk der kan bespise 2 unger og far er sku godkendt! ..umm.. så betyder 2 timer i et vådt ”fitnescenter” ikke så meget:-)




Ingen kommentarer: