Har DU et godt tip, en god historie eller andet du vil dele på bloggen så modtages det gerne på team@ufling.dk eller via SMS/MMS på +45 26858101

Faste læsere af bloggen..

torsdag den 16. august 2012

SG 47LCA vs. Tekota 500 LC

Mine overvejelser omkring udskiftning af mine SG47'ere til Tekota hjul gik bl.a. på line kapacitet.
I første omgang var det Tekota 600LC der "sad forrest på udskiftnings bænken" men den fysiske størrelse (bredde) passede ikke ret godt med center afstanden på stangholderne på min targabøjle.. Næste størrelse "nedaf" er en 500 som har samme gearing og bremse som en 600, se evt. spec. HER

Sammenligner man den linekapacitet der opgives på en SG47 med en Tekota 500 ser det umiddelbart ud som om at der kan være mindre line på Tekotaen...men.. igår flyttede jeg linen fra et fyldt SD47 over på en Tekota 500 og faktisk vil jeg mene at der kan være en smule mere på Tekotaen, idet der er længere ud til "hjulholder-nitterne" på Tekotaen end der var på SG47'ern.

SG47 fyldt med 0,28 "braid"

Samme line flyttet over på en Tekota 500LC


Ingen kommentarer: