Har DU et godt tip, en god historie eller andet du vil dele på bloggen så modtages det gerne på team@ufling.dk eller via SMS/MMS på +45 26858101

Faste læsere af bloggen..

torsdag den 2. december 2010

Welded solid rings

De fleste kender til at det ikke er godt at binde en line direkte i en springring (af flere årsager) Derfor har jeg længe gået og klippet de "svejste" ringe af mine udtjente kugleleje-svirvler til brug for bl.a. nedenstående rigning af "den stive"
Nu har jeg fundet nogle svejste ringe der dur og som er til at betale sig fra..

Ten Mouth #3 er Ø5,5/3,7mm. udvendig/invendig og passer fint til en 6mm. springring. De kan bl.a. købes HER

 0,55 mm. fluorocarbon og en #3 ring

 En lille glow gummi perle beskytter knuden


 En 6mm. springring og en krog som nemt kan skiftes/fjernes når agnen ikke er i brug.



 Så er det nemt at opbevare de stive der ikke er i brug

2 kommentarer:

Mads Jyde, Team EWT sagde ...

Den slags ringe kan købes i de fleste grejbutikker der handler med karpegrej. De findes fra 2-6mm og både i ovale og runde. De bruges til at lave karperigs. Ingen grund til at bestille dem hjem fra den anden side af kloden ;) Bla. Sport Dres og Hunters House ligger inde med den slags.

/Mads

Uffe "UFLING" Nielsen sagde ...

Kender godt karpe-modellerne, men dem jeg har set er "kantede" da de er stanset ud og ikke lavet af tråd. Efter min mening er det næst bedste bud de ringe som Owner laver, de er bare noget dyrere..