Har DU et godt tip, en god historie eller andet du vil dele på bloggen så modtages det gerne på team@ufling.dk eller via SMS/MMS på +45 26858101

Faste læsere af bloggen..

mandag den 14. marts 2011

En fin blank på en af de "blanke"... igen


Sidder (læs ligger for det meste ned) på Gran Canaria og hygger og har ikke været ret meget "on-line" den sidste uge, men her er lige en der er værd at vise.. flot fisk!!
Søndag morgen havde jeg lige et par timer, hvor det var muligt at komme ud efter en ørred. Jeg kom ud til vandet ved syvtiden, hvor der allerede stod et par andre fiskere ude på strækket. Stangen blev rigget op med en forsølvet Snurrebasse No. 1, og allerede i tredje kast mærkede jeg et puf til blinket. En halv time senere blev blinket stoppet af en ørred 3 meter fra stangtoppen. Fisken var en nedfalder omkring 1,5 kg, og fighten bestod mest i at fisken rullede rundt ude foran. Fisken blev afkroget i vandoverfladen og jeg fortsatte fiskeriet. Lidt senere havde jeg endnu en kontakt, der dog valgte at stå af næsten med det samme. Ved 9 tiden fik jeg et rigtig tungt hug helt ude i kastet, og lige efter tilslaget stod en flot ud af vandet. Fisken figtede hurtigt, og man kunne tydeligt mærke, at der ikke var tale om en nedgænger denne gang. Et par minutter senere kunne jeg lande en fisk på 3,06 kg. og 64 cm. Kort efter var der endnu engang en fisk, der stod af efter et par sekunder, og i næste kast blev der pludslig nøkket lidt i linen under en spinstop, tilslaget resulterede i fast fisk, og jeg kunne rulle en lille grønlænder ind, der selvfølgelig fik sin frihed igen. ved ti-tiden pakkede jeg sammen - super fin morgentur på trods af den dårlige krogningsprocent.
Mvh. Thoke.

Ingen kommentarer: